Stap 1

Ga naar ‘Bestand’ en vervolgens naar ‘Accountinstellingen’ en klik op ‘Profielen beheren’.

Stap 2

Nu opent het venster “Gebruikersaccountbeheer”, klik op ‘Ja’ om wijzigingen toe te passen.

Stap 3

Nu opent het configuratie venster, klik op ‘E-mailaccounts’ en in het volgende venster de aangemaakte e-mailadressen.
Dubbelklik in het venster dat volgt op het betreffende e-mailadres.

Stap 4

In het venster om het account te wijzigen staan uw naam en e-mailadres, de servers voor inkomende en uitgaande e-mail zijn gelijk, bij beide hoort bijvoorbeeld “mail.uw-domeinnaam.nl” te staan, klik onderaan op ‘Meer instellingen’

Stap 5

Klik op het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’ en let erop dat het vinkje aan staat bij ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ en dat de optie ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail’ geselecteerd is.

Stap 6

Klik vervolgens op het tabblad ‘Geavanceerd’ om evt. de poortnummers aan te passen.

De inkomende e-mail (IMAP) poort dient te staan op 143
De uitgaande e-mail (SMTP) poort dient te staan op 2525

Zowel bij inkomende als bij uitgaande e-mail dient de optie ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ te staan op ‘STARTTLS’.

Let er op dat bij ‘Mappen’ Inbox staat en klik onderaan op OK.